Marinamelody

Alla inlägg under maj 2016

Av Marina - 30 maj 2016 12:03

Nu va de länge sen jag skrev men detta kräver ett inlägg och jag hoppas många ser och delar detta då detta inte får förekomma.


I lördags var jag och såg en fotbollsmatch mellan djursholm och gamla Uppsala.  Djursholm gjorde en jätte fin första halvlek och leder men i de sista minuterna kommer en Uppsala spelare och tacklar vår målvakt som håller i bollen med knät i hennes ansikte och benet i hennes bröstet så hon blir liggande i ca 5 min av smärta, vi på sidan hörde ett knarkande ljud och blev jätte oroliga. I detta ögonblick firar Uppsala som då fick in ett mål och domaren gör inte ett smack inga kort ingen varning till uppsalas tjej. Uppsalas tjejer och tränare står och skriker bär ut henne så vi kan fortsätta spela, när hon ligger gråtandes och skrikandes av smärta.. vad fan är de för fel på folk!!!!


Första halvlek slutar bara ett par minuter efter. 


Några minuter in i andra halvlek blir de avblåst för hörnan uppsalas tränare skriker till hans spelare: tjejer denna gången håller vi oss till bollen för nu har domaren koll, tonfall på den kommentaren var som att de med flit hade gått på våren målvakt i den första perioden. Bollen är alltså ute ur spel och vi ser hur en av djurholmsspelarna sätter sig på marken, hon har fått en armbåge i pannan ( när bollen inte ens är i spel) hon tappar synen i ett par minuter och känner sig väldigt yr. Ambulansen är tillkallades de tar en titt på tjejen som blivit armbågar i pannan men konstaterar efter ett tag att hon inte behöver åka in men ska ta de lugnt medan de istället får ta med sig målvakten som nu har blivit sämre. Matchen står still i säkert 15 min och uppsalas spelare och tränare börjar en en gång skrika ta av henne från plan så vi kan fortsätta spelet. Vart är empati och när fanns blev fotboll rugby??


Uppsala har inte fått ett enda kort, inte en enda varning. En av djurholmsspelarna lackar till och säger nått till domaren då åker de gula kortet upp... vad fan händer?!?!?! 


Efter matchen är de ett gäng snorkiga Uppsala tjejer som kliver av planen och säger: vilka är bäst då vi vann ju så de måste va vi!! Inte alls okej beteende sanna lag, tränare och klubbar borde inte få finnas!!!


Dela och sätt stopp för detta!!!

Presentation


Mina tankar och funderingar!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Släkting
 Vän
 Beundrare
 Du känner mig inte
 Du vill lära känna mig

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards