Marinamelody

Direktlänk till inlägg 31 mars 2022

Akuten

Av Marina - 31 mars 2022 08:47

Den senaste månaden har jag varit in på akuten två gånger och läkarbesök däremellan. 


Först började det med att min vänstra arm domnade bort under nån minut vilket kändes jätte läskigt men dom kunde då inte hitta nått som var fel och de gjorde inte direkt nån undersökning heller skulle jag säga men förutom lite små domningar så har de inte hänt igen vilket känns skönt.


Men bara typ en vecka senare så började min mage värka jag försökte sova bort det men inget hjälpte kunde inte ens somna så efter att ha legat vaken nästan hela natten valde jag att kl 4 ringa ambulansen som hämtade in mig.

Jag kom in på akuten och dom gjorde massa tester, röntgade magen och efter att ha legat där fram till mitt på dagen så kom de fram till att det inte var något fel på magen alla diagnoser som de misstänkt hade de kunnat utesluta. Fram tills dess hade jag hört många olika bud, först trodde dom de va nått jag ätit, sen trodde de att de va blindtarmen och sen gallsten och sist tarmfickor. Men efter att resultaten på röntgen kom fram så konstaterade dom att de inte var något fel på något i magen iaf inte vad det kunde se på röntgen bilderna.


De dom kunde se var att det var någon massa på livmodern så de skickade upp mig till gyn för att göra ytterligare undersökningar där. 


När jag kom upp till gyn så gjorde de ytterligare tester, undersökning och ultraljud. De visade sig att jag hade en cysta på livmodern, den lät stor men jag har ju ingen koll på vad som är normalt och inte så det kanske bara är för att man är orolig, jag hade även en inflammation i livmodern som jag fick antibiotika på och som nu är borta dock är cystan kvar. Något som de också såg var att livmodern och äggstockarna såg ihopväxta ut, vilket inte säger mig så mycket men jag förstod att de inte skulle vara så eftersom han försökte sära på dom och sa att de inte gick och han tyckte inte de såg rätt ut att de va så nära. 


Slutsatsen vart iaf att dom misstänker att jag har endometrios vilket till viss del förklarar varför jag alltid haft så ont under min mensperiod men samtidigt så får jag ju panik att de nu börjat göra ont även när jag inte har min period. Då min bästa vän har haft denna sjukdom länge och jag vet hur mycke problem hon haft så känns de ju jätte tungt vill ju verkligen inte ha samma problem som hon haft så de känns lite jobbigt med allt de.


Kan inte göra så mycke mer än at vänta och se, dom tyckte jag skulle sätta in en hormonspiral för att de kan minska smärtan och de låter ju bra men samtidigt är jag lite orolig för att stoppa upp nått sånt i fiffi så om ni har eller har haft så får ni gärna skriva för och nackdelar med det. 


Tiden får utvisa hur de blir, hoppas ni har de bättre!


Kramar

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marina - 12 september 2023 23:10

När jag blev klar med plugget så började jobbsökandet, under sommaren var jag kvar på min apl plats och trivdes jätte bra med kollegor och barn där. Tyvärr va de annat med ledningen jag tyckte verkligen inte dom skötte saker på ett bra sätt och sa my...

Av Marina - 4 juni 2023 08:01

Äntligen va man klar med plugget och är så stolt över mig själv att jag klarade de trots att jag gått igenom väldigt mycke de senaste året och att jag dessutom fick bra betyg hade jag inte kunnat drömma om. Ett stort tack till Linn bursell som va ...

Av Marina - 29 augusti 2022 20:43

Har kommit på ny praktik plats och jag är sååååå nöjd, de var ju denna förskolan jag hade i tankarna redan från början men problemet var att dom inte hade öppnat än då men nu har dom och jag fick äran att komma dit och göra min praktik.   Persona...

Av Marina - 31 maj 2022 20:44

Känner mig så sårad och så tom, vet inte vad jag ska göra eller hur jag ska känna. När jag gör något så tänker jag mindre på de men så fort jag inte är upptagen med något så kommer tankarna och jag kan inte sluta fundera.  Vad hände? Varför blev ...

Av Marina - 30 maj 2022 16:50

Förstår inte vad de är för fel på folk? varför ska man lägga sig i andras liv och hålla på och försöka förstöra.   Jag förstår verkligen inget alls just nu från att planerat en resa tillsammans till att få en blockering på alla socialamedier och ...

Presentation


Mina tankar och funderingar!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Släkting
 Vän
 Beundrare
 Du känner mig inte
 Du vill lära känna mig

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards