Marinamelody

Alla inlägg under december 2021

Av Marina - 13 december 2021 10:53

Nu känns de som de mesta rullar på ganska bra här.

Jag har fått inbokat jobb varje dag fram till nyår, de ville boka längre men eftersom jag kommer börja plugga så avvaktade vi med de då jag inte vet hur de kommer att se ut men de kan hända att de även blir mer jobb sen vilket känns jätte bra då pengar alltid behövs.


Skolan känns spännande men allt fix med csn och sånt som ska fixas innan känns lite stressigt då jag ännu inte fått all info jag behöver från skolan och känner stressen att inte få in allt i tid men jag hoppas att de ska gå bra.


Har sett en hel del jobb ute nu där de söker barnskötare vilket är lite kul för då märks de ju verkligen att behovet finns.


Har pratat med den förskolan jag vill jobba på och eventuellt börjar jag med utbildningen på en av deras förskolor i stockholm så jag ändå redan är inne i hur allt funkar på deras förskolor när jag sen flyttar över till den i norrtälje vet dock inte hur de blir med handledare då men kanske kan vara så att man får va med nån som kanske förflyttas dit med om de finns.

Allt är inte riktigt helt klart när de kommer till den biten men jag jobbar på att få fram den bästa lösningen och är så taggad för denna nya delen i mitt liv.


Lite tråkiga nyheter är att jag inte kommer få spendera jul och nyår men han då vi nu båda jobbar och måste jobba så de är ju lite surt speciellt då vi nu inte setts på två månader och de kommer dröja drygt två månader till eftersom han ska till italien och fixa saker där så de känns tungt och jobbigt men jag hoppas att allt de löser sig snat. Sjukt jobbigt att bo så långt ifrån varann men jag hoppas på att allt sånt kommer ordna sig snart och att vi i alla fall kommer bo i samma stad, kanske även samma bostad.


Lite uppdatering i alla fall och hoppas att ni alla får en fin jul och ett bra nyår!


Kramar

Av Marina - 3 december 2021 14:01

Jag kom in på utbildningen så taggad, nervös, glad och spänd alla känslorna på samma gång.

Känns kul att få en ordentlig utbildning men samtidigt läskigt att börja plugga nu när man är så gammal men hoppas allt kommer gå bra iaf.

Börjar den 3 januari och sen har jag lite mer än ett år plugg framför mig ?

Nu är de bara lista ut vilket som blir bäst ekonomiskt och hur man ska fixa allt sånt men de här kommer bli toppen tror jag?

Presentation


Mina tankar och funderingar!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Släkting
 Vän
 Beundrare
 Du känner mig inte
 Du vill lära känna mig

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards