Marinamelody

Alla inlägg under februari 2014

Av Marina - 27 februari 2014 20:44

Tycker kommunen har ett väldigt konstigt system, och arbetsplatsen med för den delen.


Om du var arbetsgivare hur skulle du då tänka???


Jag har varit på arbetsplatsen i över ett år nu, och har väntat så på att få ett längre vik så att man känner någon form av trygghet eftersom de just nu är väldigt osäkert hur mycket jobb man har fram över.

De kommer en helt ny tjej som aldrig tidigare har varit på arbetsplatsen och får efter en vecka ett vik i ett halvår.


Känns mycke underligt att en som arbetat på platsen en vecka får ett långvik för en som har varit där i ett år. Så jag ifrågasatte detta och får till svar: Dom ville ha samma tjej...

Hade denna tjej varit där mer än jag hade jag kunnat köpa de men denna tjej har alltså varit där en vecka, Jag har jobbat på förskolan i över ett år som vikarie och räknar man ihop alla gånger jag varit på den avdelningen kanske de blir en månad. Så då är min tanke känner hon barn och förälrar bättre än mig som varit där längre?


De bästa måste nog vara att föräldrar kommer fram till mig och frågar varför inte jag jobbar där.


Jag ringde till mitt fack som är Kommunal och där säger dom att tyvärr är de inget dom kan göra, man kan skriva på nån förturs blankett men för att få göra de måste man ha jobbat 365 dagar. Detta system är ju helt jävla sjukt borde ju finnas nån jävla fördel med att jobba som vikarie i ett helt år.. Har alltid ställt upp oavsett när dom ringt, hur sent dom bett mig stanna vad de än är så ställer jag upp men jag är väldigt trött på att aldrig få nått tillbaka.


Jag har alltid ändrat mitt schema för att jag ska jobba ringer dom så släpper jag allt jag tänkt för att jobba men de är slut med de nu, har jag nått planerat så tänker jag inte tacka ja för jag är less på detta. Har jag inga planer självklart jobbar jag för behöver pengar men tänker inte längre finnas tillgänlig jämt för de tjänar inget till ändå.

Av Marina - 27 februari 2014 20:33

Fy fan för att inte ha själv avfrostande frys.


Kommer hem och ska lägga all mat jag köpt i frysen och upptäcker då att den är helt igenfrusen. Bara börja med att koka vatten, bära kastruller och fick till och med ta till hårtorken för att få bort all is.


Efter ca två timmars slit så är nu frysen som ny i alla fall och maten är tillbaka i frysen men fan nästa lägenhet jag flyttar till ska fan ha själv avfrostande frys så jag slipper sitta på knä och torka vatten och värma vatten.


När jag var färdig med detta "UNDERBARA" jobb så var de bara fortsätta med att betala räkningar vilket alltid är lika kul. När lönen kommer in känner man sig såååå rik och på två sekunder är man lusfattig igen. Suger stenhårt!!


Men nu ligger jag i alla fall i sängen och försöker slappna av lite och går nog och lägger mig snart för är ganska trött.


Hoppas eran dag varit bättre och att ni får en härlig helg för imorron är de FREDAG :D

Av Marina - 23 februari 2014 15:22

Är så jävla less på folk som tror att dom kan och vet allt..

på sånna som säger att du vet vad en annan person kan och inte kan när dom inte träffatpersonen på över två år!!

Du vet inte ett skit om mig!!!
Du är så jävla patetisk och omogen... jag r iaf vuxen nog att veta att man inte blir gravid med nån efter två månader eller att man måste skynda på giftemål bara för att hinna före ett mindre syskon.. allvarligt de e patetiskt...

Tror du att jag bryr mig om att vi inte träffats på två år? Nej du utnyttjar bara människor omkring dig varför skulle jag kämpa för att ha en sån person i mitt liv... PATETISKT är vad de är!!

Av Marina - 18 februari 2014 16:54

Sjuk och ligger i sängen ingen röst, besvärlig hosta och huvudvärk. Kan gärna ta och bli frisk nu tycker inte om de här.

Yr så fort jag står upp längre än fem min men har iaf diskat lite så känner mig lite duktig i alla fall.

Nu väntar jag på att min älskling ska komma hem så jag kan krama lite på henne för hon har haft en tuff dag idag så hon behöver lite kramar.

Hoppas ni har en bättre dag!!

Min frukt smoothie så man kanske blir bättre:-)

Kram på er

Av Marina - 1 februari 2014 11:27

Jag och mitt hjärta ska åka till solna om en vecka och kolla på en lägenhet som vi ska hyra, jag hoppas den är fin så vi kan ta och hyra den så får vi både en större lägenhet som vi behöver och även får vi komma in till stan. Närmare kompisar och närmare hennes träningar plus att de blir lite lättare för mig att hitta jobb med :D


Jag koppas verkligen att de går i lås så vi får komma in till stan. :D


Frågade min kära far om han kunde följa med men som vanligt får man ju inget svar och de slutar ju alltid med att han inte kan så istället ringde jag min kära farbror och jag är så tacksam att han alltid ställer upp. Han sa att han självklart följer med och tittar och att de bara är att säga vilken tid. Är så glad att jag har en farbror som alltid ställer upp han är den bästa i världen.


Nu blir det till att fixa lite lunch sen ska vi på födelsedags fika hos moster för sonen där fyller år och ikväll ska jag kolla melodifestivalen.


Kärlek åt folket!!!!

Av Marina - 1 februari 2014 11:21

Man blir lite nere när man jobbat på ett ställe i över ett år och dom säger att dom är jätte nöjda med en men sen ger dom en helt ny vikarie ett lång vikariat. Känner mig bara jätte utnyttjad nu liksom jag trodde ju att när ett längre vik kom så skulle jag få de eftersom jag varit trogen till dom så länge nu men så funkar de tydligen inte i denna värld.


Helt klart jätte besviken på dom och nu börjar letandet på mer allvar. Nån som vet en förskola som behöver folk? Ingen utbildning men ett års erfarenhet och älskar de jag gör.


Skönt måste jag dock säga är att föräldrar kommit fram och frågat varför inte jag fått fast tjänst än och att dom trivs bättre med mig än många andra till och med ordinarie personal så de är ju alltid kul för det är ju deras barn man tar hand om synd dock att dom inte för de vidare till chefen.


Men håller tummarna att jag hittar nått annat snart i alla fall.

Presentation


Mina tankar och funderingar!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Släkting
 Vän
 Beundrare
 Du känner mig inte
 Du vill lära känna mig

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards