Marinamelody

Direktlänk till inlägg 27 februari 2014

Konstigt system

Av Marina - 27 februari 2014 20:44

Tycker kommunen har ett väldigt konstigt system, och arbetsplatsen med för den delen.


Om du var arbetsgivare hur skulle du då tänka???


Jag har varit på arbetsplatsen i över ett år nu, och har väntat så på att få ett längre vik så att man känner någon form av trygghet eftersom de just nu är väldigt osäkert hur mycket jobb man har fram över.

De kommer en helt ny tjej som aldrig tidigare har varit på arbetsplatsen och får efter en vecka ett vik i ett halvår.


Känns mycke underligt att en som arbetat på platsen en vecka får ett långvik för en som har varit där i ett år. Så jag ifrågasatte detta och får till svar: Dom ville ha samma tjej...

Hade denna tjej varit där mer än jag hade jag kunnat köpa de men denna tjej har alltså varit där en vecka, Jag har jobbat på förskolan i över ett år som vikarie och räknar man ihop alla gånger jag varit på den avdelningen kanske de blir en månad. Så då är min tanke känner hon barn och förälrar bättre än mig som varit där längre?


De bästa måste nog vara att föräldrar kommer fram till mig och frågar varför inte jag jobbar där.


Jag ringde till mitt fack som är Kommunal och där säger dom att tyvärr är de inget dom kan göra, man kan skriva på nån förturs blankett men för att få göra de måste man ha jobbat 365 dagar. Detta system är ju helt jävla sjukt borde ju finnas nån jävla fördel med att jobba som vikarie i ett helt år.. Har alltid ställt upp oavsett när dom ringt, hur sent dom bett mig stanna vad de än är så ställer jag upp men jag är väldigt trött på att aldrig få nått tillbaka.


Jag har alltid ändrat mitt schema för att jag ska jobba ringer dom så släpper jag allt jag tänkt för att jobba men de är slut med de nu, har jag nått planerat så tänker jag inte tacka ja för jag är less på detta. Har jag inga planer självklart jobbar jag för behöver pengar men tänker inte längre finnas tillgänlig jämt för de tjänar inget till ändå.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marina - 12 september 2023 23:10

När jag blev klar med plugget så började jobbsökandet, under sommaren var jag kvar på min apl plats och trivdes jätte bra med kollegor och barn där. Tyvärr va de annat med ledningen jag tyckte verkligen inte dom skötte saker på ett bra sätt och sa my...

Av Marina - 4 juni 2023 08:01

Äntligen va man klar med plugget och är så stolt över mig själv att jag klarade de trots att jag gått igenom väldigt mycke de senaste året och att jag dessutom fick bra betyg hade jag inte kunnat drömma om. Ett stort tack till Linn bursell som va ...

Av Marina - 29 augusti 2022 20:43

Har kommit på ny praktik plats och jag är sååååå nöjd, de var ju denna förskolan jag hade i tankarna redan från början men problemet var att dom inte hade öppnat än då men nu har dom och jag fick äran att komma dit och göra min praktik.   Persona...

Av Marina - 31 maj 2022 20:44

Känner mig så sårad och så tom, vet inte vad jag ska göra eller hur jag ska känna. När jag gör något så tänker jag mindre på de men så fort jag inte är upptagen med något så kommer tankarna och jag kan inte sluta fundera.  Vad hände? Varför blev ...

Av Marina - 30 maj 2022 16:50

Förstår inte vad de är för fel på folk? varför ska man lägga sig i andras liv och hålla på och försöka förstöra.   Jag förstår verkligen inget alls just nu från att planerat en resa tillsammans till att få en blockering på alla socialamedier och ...

Presentation


Mina tankar och funderingar!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Släkting
 Vän
 Beundrare
 Du känner mig inte
 Du vill lära känna mig

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards