Marinamelody

Alla inlägg under september 2023

Av Marina - 12 september 2023 23:10

När jag blev klar med plugget så började jobbsökandet, under sommaren var jag kvar på min apl plats och trivdes jätte bra med kollegor och barn där. Tyvärr va de annat med ledningen jag tyckte verkligen inte dom skötte saker på ett bra sätt och sa mycket saker som de sedan inte stod för.


29 Augusti blev jag godkänd på min uppkörning och fick då körkort vilket var otroligt skönt och jag är så stolt att jag klarat både studier och körkort trots att det varit ett väldigt tufft år.


Samma dag som jag blev godkänd på körningen fick jag även ett jobberbjudande i täby och dagen efter fick jag även ett i rimbo och de känns så bra att folk faktiskt ser potentialen. Jobbet i täby var en heltidstjänst och det i rimbo var ett vikariat som troligen skulle gå över till en heltidstjänst. Jag stod i valet och kvalet om vilket av jobben jag skulle ta men valde till slut att chansa på de i rimbo då de var både närmare och lättare att ta sig till.


Nu har jag börjat på jobbet och jag trivs bra med alla kollegorna, jobbet är på skola så de va ju inte där jag egentligen ville hamna då jag helst ville jobba på förskola men just nu känner jag att det ändå får duga och att jag helt enkelt får känna efter nu under vikariatet och sen får vi se vad som händer där efter.


Men varje dag får jag massa beröm av kollegor om hur jag behandlar olika situationer så de känns ändå jätte kul att dom tycker att jag gör ett bra jobb.


Imorron är en stor och jobbig dag då vi äntligen ska ha rättegången och även om den är efterlängtad såhär över ett år senare så känns de tungt att behöva riva upp allt igen. Min advokat verkar iaf tro att vi har ett starkt fall och att de kommer gå vägen så jag hoppas verkligen att hon har rätt och att han får de han förtjänar.


Tankarna far och flyger och jag hittar inte alls någon ro till att somna, har ont i magen och huvudet men nu ska jag sluta mina blå och hoppas på att jag kan få lite sömn iaf.


Gonatt!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Mina tankar och funderingar!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Släkting
 Vän
 Beundrare
 Du känner mig inte
 Du vill lära känna mig

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2023
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards