Marinamelody

Alla inlägg under juli 2013

Av Marina - 29 juli 2013 15:21

Första veckan hemma har bestått av massor med jobb, har jobbat hela veckan och på kvällarna har jag hållt på att sy en rödluvan kappa som jag ska ha i paraden på pride.


I Lördags var det först dop som stod på listan då lilla Nova döptes, var jätte fint och massa gotta fick man ju efter så de var inte fel alls de.


När jag var färdig på dopet i stan så tog jag bussen ut till Norrtälje för att möta upp mamma, Ludde, Madde.L, Stefan, Farmor Berit, Janne, Ingrid, Björn och Lisa för att äta en god middag på Åtellet för att fira Farmor Berit som fyllde år. Det var sjukt god mat, skagentoast till förrätt, oxfile till varmrätt och jordgubbar med maräng och glass till efterrätt. Mums mums!


När vi ätit färdigt så blev jag, Madde och stefan kvar uppe hos mamma och Ludde där vi spelade lite fia innan de var dags att dra sig hem till sängen.


Söndagen bestod av att sy de sista på rödluvan kappan, fika först hos Jonathan och Madde.W eftersom Jolla fyllt år. Hem till mamma och äta middag sen ut till kundby för att fika lite till och gratta moster och kusin som oxå fyllt år :P


Har blivit mycket gotta denna helg så nu blir de indragning på de ända tills pride börjar för då blir de annat gotta :P

Av Marina - 20 juli 2013 15:00

Fikade med Calle och hans nya kille Christoffer, mycke trevligt sen var vi även på grönan och även de var trevligt tycker jag, lite oplanerat att gå på grönan men man ska ju va spontan så :D


Sov kvar hos Calle som vanligt när vi är på grönan eftersom de brukar bli så sent men de var sjukt trevligt de med :D


Christoffer var en riktigt trevlig prick måste jag säga och de är bra att Calle hittar nån trevlig kille med :D Hoppas bara inte han blir som Alex och helt glömmer sina vänner men än så länge verkar de inte vara så i alla fall även om han kan va lite för upptagen med Christoffer ibland :P Men de blir nog bra tror jag :D

Av Marina - 18 juli 2013 19:54

Nu är man hemma igen, mixade känslor, skönt att va på hemma plan igen och skönt med sin egna säng med men har haft de riktigt skönt där med och hunnit se mycket. Men mina fötter och ben är nog glada att vara hemma dom har nog aldrig gått så mycket som denna vecka :P


Älskade Malin kom och hämtade oss på arlanda vilket var jätte skönt så tack snälla rara malin för de du är den bästa som finns ;D


Blev lite middag hemma hos mormor och morfar med mamma och Ludde när jag kom hem, mormor hade gjort köttfärslimpa :D Mycke gott var de och mamma vart glad för presenterna jag köpt till henne :D


Nu ska jag vänta på att Viktorija kommer in på skype så vi kan snacka lite mer än så händer inte ikväll ska bara ta de lugnt :D


Av Marina - 13 juli 2013 22:52

Idag har vi varit på louvren och tittar på Mona Lisa den var ju mycke mindre än vad jag förväntat mig men de va kul att se den i alla fall ;-) Vi gick igenom nått tivoli och massa fina parker, har kollat i lite affärer och ätit god mat på ett ställe som hette La mamma. Nu blir de att gå ut och kolla nattlivet i Paris!

Av Marina - 13 juli 2013 11:56

Första dagen i Paris hann vi med en del, ätit ute på två restauranger, kollat lite i affärer, sett eifeltornet men va inte upp i de då utan de blir vid ett senare tillfälle. Men de var en trevlig första dag även om dom är väldigt dåliga på engelska så har vi klarat oss bra ändå:-)

Restaurangen där vi åt middag igår var servitören jätte trevlig och tipsade oss om lite saker som händer på söndag då de är deras nationaldag;-) så de blir kul:-)

Nu bär de av till en ny dag i Paris;-)

Av Marina - 10 juli 2013 19:45

Ja Pride Roslagen var nog nästan ett litet skämt tyvärr i alla fall om man jämför med riktiga stockholm pride vilket man lätt gör när de ligger så nära. Men festen på kvällen var lyckad och jag träffade en helt sjukt rolig och trevlig tjej som heter Viktorija. Så kvällen blev i alla fall lyckad och vi hade jätte kul.


Och självklart en stor applåd till min älskade moster och kära Mia som ställde upp och spelade på de lilla pride vi hade grymt :D

Av Marina - 8 juli 2013 01:32

Var in på grönan och såg ke$ha med min kära guddotter Moa!

Hon va grym och vet verkligen hur man showar så de va grymt kul att se:-)

När jag lämnade hem Moa vart jag bjuden på godricka av Helena;-)

Tack för en härlig dag alla inblandade:-)

Av Marina - 7 juli 2013 16:18

Igår va de bröllop utomhus i de fina vädret ett riktigt mysigt bröllop och de va ju tur att vädret var med dom och visade sol:-) Sen var de god middag och fest hela natten lång!

Kom hem halv fyra med trötta ögon och värkande fötter men de va de värt för vi hade kul i alla fall och de tror jag brudparet med hade, såg så ut!

Bilder tog jag tyvärr inga men skulle få av andra så kommer nog upp de med snart!

Presentation


Mina tankar och funderingar!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Släkting
 Vän
 Beundrare
 Du känner mig inte
 Du vill lära känna mig

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards