Marinamelody

Alla inlägg under januari 2022

Av Marina - 26 januari 2022 21:31

Nu har man börjat på praktiken och de känns så bra dom är jätte trevliga och de har gått jätte bra så här långt så hoppas de fortsätter så.

Snart är första kursen avklarad också bara en vecka kvar nu, känns helt overkligt att man redan läst klart en kurs men samtidigt så kul att de gått så bra.
Lite orolig för de andra kurserna att de ska va svårare men tar ett steg i taget så löser sig nog allt.

Vet inte vad betyget på kursen bli men fick ju B på vår enda obligatoriska uppgift och har gjort och fått godkänt på de extra uppgifterna samt varit aktiv på lektionerna med diskussioner och sånt så jag hoppas att jag även får ett B i slutbetyg eller högre om man nu kan de ????

Känns så bra just nu, känns som att de rullar på bra med detta så nu är de bara allt annat man ska ta tag i och få ordning på men jag tror de kommer bli så bra till slut.

Av Marina - 19 januari 2022 12:18

Hur kan rättssystemet vara så fel???


För några dagar sen fick jag veta att en god vän blivit dömd för misshandel, motparten ville ha mordförsök.

Anledning enligt motparten hade min vän försökt köra på honom, de fanns vittnen och film på att detta inte hade hänt, min kompis som var slagen gul och blå medans den andra hade lite skrubbmärken på arm och ben. 

Hur kan min vän bli dömd för misshandel när de är han som är gul och blå och den andra inte har så gott som en skråma på sig? varför? för att han är svart?


Hur kan bevis försvinna? när rättegången kom fanns inte filmen kvar, dnat var oxå bortnat och vittnet som var en busschafför hade inte hörts.

Advokaten han blivit tilldelad träffade han inte ens förns dagen då rättegången var.


Han gick i tron om att de finns inte en chans att de dömmer mig jag har ju inte gjort något, de finns vittnen och de är ju jag som är sönderslagen och inte den andra.


En sån här händelse satte en oskyldig man i fängelse i 9 månader, han kan inte gå tillbaka till sitt jobb med barn som han älskar för att han nu blivit dömd för misshandel. Hans ex använder detta emot honom för att ta ifrån honom hans barn. Hela hans liv blir raserat för att rättssystemet inte funkar som de ska.


Jag blir så arg de kokar inom mig, 2022 ska de verkligen va så här vi lever?

När ska de hända något när ska rättsystemet verkligen vara rätt.

När är man oskyldig tills motsatsen är bevisad?

Finns inga bevis för att den andra mannen blivit påkörd, misshandlad eller hotad men ändå får han igenom en misshandel.

Min vän är sönderslagen men istället för att bli offer för misshandel blir hand dömd för misshandel.


Vart fan är världen påväg!!!


Man hör om att sånt här händer i usa men jag trodde faktiskt att rättssystemet var bättre i sverige men ack så fel jag hade.


Jag vill gärna höra era berättelser. 

Har ni vart med om nått sånt här?

Har ni en vän eller bekant som har?

Snälla berätta er historia!!


Jag har varit ignorat, trott att sverige har ett bra system men jag vill lära mig, jag vill bli utbildad i hur de verkligen fungerar snälla dela med er om de ni vart med om och bilda mig.


Till alla där ute massa kärlek, ta hand om er!

B

Av Marina - 18 januari 2022 17:00

Idag fick jag betyget för min första uppgift i min utbildning!!!


Är så otroligt glad då de landade på ett B såååå stort för mig trodde inte att de va möjligt men jag är så otroligt glad att de gick så bra som de gjorde och de känns så skönt att börja första kursen på de viset.

Hoppas att kommande kurser kommer att gå lika bra.

 

Presentation


Mina tankar och funderingar!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 Släkting
 Vän
 Beundrare
 Du känner mig inte
 Du vill lära känna mig

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards